Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(43)
IBUK Libra
(7)
Forma i typ
Książki
(43)
E-booki
(7)
Dostępność
tylko na miejscu
(40)
dostępne
(19)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(13)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(40)
Autor
Ochmański Marian (1936- )
(3)
Tanaś Maciej
(3)
Auleytner Julian Marian (1948- )
(2)
Goriszowski Włodzimierz (1928- )
(2)
Głąbicka Katarzyna
(2)
Jacewicz Agata
(2)
Allard Régis
(1)
Baraniak Barbara (1944- )
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Bouquet Brigitte
(1)
Brandstaetter Albert
(1)
Brańka Zofia
(1)
Błasiak Anna
(1)
Cekiera Czesław (1930- )
(1)
Chauviére Michel
(1)
Czarnecki Kazimierz M
(1)
Daley James G
(1)
Darowski Roman (1935- )
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Esping-Andersen Gøsta
(1)
Evers Adalbert
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Gawrych Roman (1966- )
(1)
Gębski Bogdan
(1)
Heinze Rolf G
(1)
Herrmann Peter
(1)
Hockerts Kai
(1)
Homplewicz Janusz (1931- )
(1)
Kamińska Urszula
(1)
Koncewicz Dorota
(1)
Korabiowska-Nowacka Kazimiera
(1)
Korczyński Waldemar
(1)
Kubielski Wiesław Wojciech
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Kuźma Józef (1935- )
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Mair Johanna
(1)
Marek Zbigniew (1947- )
(1)
Maszke Wojciech (1939- )
(1)
Nowacki Tadeusz W
(1)
Olearczyk Teresa Ewa
(1)
O’connell Cathal
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Powell Martin
(1)
Ribes Bruno
(1)
Robinson Jeffrey
(1)
Rogalski Eugeniusz (1931- )
(1)
Sassier Monique
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Sokołowski Marek (1962- )
(1)
Sokołowski Tadeusz
(1)
Solak Adam Roman
(1)
Solecki Sławomir
(1)
Staworzyńska-Grządziel Maria
(1)
Szarota Zofia
(1)
Szczepankowski Bogdan (1939- )
(1)
Szymański Andrzej
(1)
Szymański Mirosław Stanisław (1954- )
(1)
Wiatrowski Zygmunt
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Temat
INTERNET
(4)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
PEDAGOGIKA
(4)
POLITYKA SPOŁECZNA
(4)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(4)
DZIECKO TRUDNE
(3)
MŁODZIEŻ
(3)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(3)
RODZINA
(3)
SZKOLNICTWO
(3)
INFORMATYKA
(2)
MULTIMEDIA
(2)
NAUKI SPOŁECZNE
(2)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(2)
OŚWIATA
(2)
PEDAGOGIKA PRACY
(2)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(2)
PRZEMOC
(2)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(2)
UCZNIOWIE
(2)
UNIA EUROPEJSKA
(2)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(2)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ARTETERAPIA
(1)
BADANIA OPERACYJNE
(1)
BEZROBOCIE
(1)
DOMY DZIECKA
(1)
DZIECKO
(1)
DZIENNIKARSTWO OBYWATELSKIE
(1)
DZIENNIKARZE
(1)
EDUKACJA MEDIALNA
(1)
ETYKA
(1)
FILM
(1)
HOMPLEWICZ, JANUSZ (1931- )
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
JĘZYK MIGOWY
(1)
KARA (psychol.)
(1)
MEDYCYNA
(1)
NAGRODY
(1)
NARKOMANIA DZIECI i MŁODZIEŻY
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
NIEMIEC, JERZY (1932- )
(1)
ORGANIZACJE MIĘDZYNARODOWE
(1)
PEDAGODZY
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
PEDAGOGIKA PENITENCJARNA
(1)
PEDAGOGIKA RODZINY
(1)
POLSKA
(1)
POSTAWY
(1)
PRACE DYPLOMOWE
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PRZEMOC w RODZINIE
(1)
PSYCHOLOGIA
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
SIŁA ROBOCZA
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
TRZEBINIA (woj. małopolskie)
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE MORALNE
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANKOWIE DOMÓW DZIECKA
(1)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(4)
Podręcznik
(3)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Słowo kluczowe
dzieci
(6)
wychowanie
(6)
agresja
(5)
przemoc
(4)
przemoc w rodzinie
(4)
rodzina
(4)
młodzież
(3)
narkomania
(3)
alkoholizm
(2)
badania pedagogiczne
(2)
bezrobocie
(2)
edukacja
(2)
niedostosowanie społeczne
(2)
przemoc w szkole
(2)
uzależnienie
(2)
wychowanie moralne
(2)
AIDS
(1)
Europejski Obszar Gospodarczy (EOG)
(1)
Europejskie Stowarzyszenie Wolnego Handlu (EFTA)
(1)
Grupa Wyszehradzka
(1)
Internet
(1)
NATO
(1)
Organizacja Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie
(1)
Organizacja Narodów Zjednoczonych
(1)
Polska
(1)
Rada Państw Morza Bałtyckiego
(1)
Unia Europejska
(1)
Wspólna Polityka Zagraniczna i Bezpieczeństwa
(1)
Wspólnota Niepodległych Państw
(1)
alkohol
(1)
antropologia filozoficzna
(1)
arteterapia
(1)
badania operacyjne
(1)
blog
(1)
cielesność
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dom dziecka
(1)
dydaktyka
(1)
dzieci ulicy
(1)
dziecko krzywdzone
(1)
dziecko maltretowane
(1)
dziecko trudne
(1)
dziennikarstwo obywatelskie
(1)
dziennikarz
(1)
e-learning
(1)
edukacja regionalna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
etyka
(1)
film
(1)
filozofia
(1)
filozofia człowieka
(1)
finanse
(1)
grafy
(1)
historia
(1)
istota religijna
(1)
istota społeczna
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
konflikt
(1)
konkubinat
(1)
kradzieże
(1)
kultura
(1)
kurator sądowy
(1)
matematyka
(1)
małżeństwo
(1)
mediacja
(1)
metoda projektowania okazji edukacyjnych
(1)
metoda projektów
(1)
metoda zabawowa
(1)
metoda zadaniowa
(1)
metodologia
(1)
metody aktywizujące
(1)
metody badań
(1)
metody wspierające
(1)
migracje
(1)
nauczyciel
(1)
nieletni przestępcy
(1)
niepełnosprawni
(1)
nieśmiertelność
(1)
opieka instytucjonalna
(1)
organizacje pozarządowe
(1)
osamotnienie
(1)
patologia społeczna
(1)
pedagogika
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pedagogika rodziny
(1)
pedagogika specjalna
(1)
pierwiastek duchowy
(1)
placówka opiekuńczo-wychowawcza
(1)
pochodzenie
(1)
polityka mieszkaniowa
(1)
polityka ochrony zdrowia
(1)
polityka społeczna
(1)
pomoc społeczna
(1)
poradnictwo rodzinne
(1)
poznanie
(1)
praca
(1)
prawa człowieka
(1)
profilaktyka
(1)
profilaktyka uzależnień
(1)
50 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2272 [Magazyn 2], 2273 [Magazyn 2] (2 egz.)
Książka
W koszyku
W pracy opisano pewne, najczęściej wykorzystywane, narzędzia matematyczne stosowane w jednej z rzadziej dotychczas używanych, a dynamicznie się ostatnio rozwijających gałęzi badań operacyjnych, tzw. metodach sieciowych. Metody te to, najogólniej biorąc, znajdowanie i badanie różnych charakterystyk systemów dynamicznych, które mogą być przedstawione jako grafy. Jest to bardzo szeroka klasa systemów, która jest przedmiotem zainteresowania wielu różnych dyscyplin naukowych, m.in. matematycznych podstaw informatyki i wspomnianych już badań operacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1021.XIV.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 247. Indeks.
Program kształcenia w zakresie języka migowego dla służb medycznych z konieczności obejmuje jedynie podstawy języka migowego, na które składa się alfabet palcowy, podstawowe pojęcia liczbowe oraz ok. 800 znaków pojęciowych (ideogramów migowych), związanych tematycznie z problematyką medyczną, głównie z zakresu pomocy doraźnej i leczenia. Zagadnienia te stanowią główny temat niniejszej książki. Opanowanie zawartego w niej materiału językowego nie umożliwi swobodnej konwersacji w języku migowym na dowolne tematy, jednak w przypadku spotkania się w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia osoby niesłyszącej może dopomóc w udzieleniu jej pierwszej pomocy oraz nawiązaniu i utrzymaniu kontaktu w trakcie dalszej opieki medycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10345.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarówno przedstawiciele nauki, jak i praktycy ujawniają, że istniało i istnieje żywe zainteresowanie socjalnymi funkcjami państwa. Państwo polskie wypełniając te funkcje było opiekuńcze, choć skala i jakość tej opiekuńczości wcale nie są jednoznacznie oceniane. Spór o opiekuńczość naszego państwa bezpośrednio dotyczy polityki społecznej; jaka była?, jaka jest? i jaka może być? Pytania te inspirują autora do namysłu. Chce jednocześnie, poszukując odpowiedzi na postawione pytania, pozostawić je otwarte dla inaczej myślących. Jak sądzi, nie ma i nie będzie zgody na jedną diagnozę naszych spraw socjalnych. Dlatego też wydobywa z niedawnej historii Polski poglądy zróżnicowane, świadczące o pluralizmie cechującym środowisko polityków społecznych. Ich wspólną cechą była refleksja o losie człowieka. Do Unii Europejskiej wnosimy nie tylko nasze "słabości" socjalne; mamy dla niej własne, narodowe argumenty, oparte na doświadczeniu wielu dziesięcioleci i dwóch odrębnych ustrojów. W obu pielęgnowano z różną intensywnością opiekuńczą rolę państwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3681.VII.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompendium wiedzy na temat samorządowej polityki społecznej. Praca została podzielona na dwie części: "modelową", pokazującą na tle aksjologicznym podstawy prawne i finansowe samorządu lokalnego oraz "zadaniową", w której znalazły się omówienia poszczególnych obszarów zadaniowych polityki społecznej realizowanej przez jednostki samorządu terytorialnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1972.XIII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 75-76.
Główne trudności wychowawcze (agresja, wagarowanie, przemoc, spożywanie alkoholu, wandalizm, kradzieże, narkomania), które stały się przedmiotem badań, autor wyodrębnił w toku obserwacji oraz analizy dokumentów szkolnych i przeprowadzonych na ich podstawie badań pilotażowych. Autor analizuje przyczyny występowania trudności wychowawczych, wskazuje na konsekwencje płynące z nich dla wychowanków i nauczycieli, szkoły i środowiska. Wskazuje również możliwości terapii, pisząc o sposobach ich przezwyciężenia. (z recenzji prof. dr hab. Teresy Zaniewskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13793.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 179-184.
Praca zawiera materiały, które mogą pomóc w konstruowaniu własnych rozwiązań metodologicznych w procesie badawczym. Zwrócono uwagę na to jak można zorganizować badania nad stawianymi problemami w naukach społecznych. W pracy można znaleźć wiele rozwiązań metodologicznych dotyczących analizy i interpretacji danych empirycznych. Każdej interpretacji danych towarzyszy model, bez którego nie dałoby się porównać danych, które są niejednorodne. Celem jest myślenie o zjawiskach w kategoriach metodologicznych, w kategoriach związków pojęć opisujących obserwowane zdarzenia, procesy i fakty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8451.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9848.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Całość pracy przygotowanej przez znanego i powszechnie cenionego pedagoga, profesora W. Goriszowskiego, stanowi wartościowy materiał, ściśle powiązany z aktualnymi potrzebami edukacyjnymi środowiska pedagogicznego i ukazujący możliwości doskonalenia warsztatu badawczego zarówno studentów, jak i nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6620 [Magazyn 1], P.6619 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.5278.V.9 [Wypożyczalnia B], P.6618.V.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6556.V.9 [Czytelnia B], 7486.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-224.
Monografia pomoże wzbudzić zainteresowanie pracowników opieki nad dzieckiem, ale nade wszystko osób przygotowujących się do zawodu wychowawcy. Może stanowić pomoc dydaktyczną dla studentów kierunku pedagogika różnych specjalności, gdzie realizowane są przedmioty z zakresu opieki nad dzieckiem zagrożonym. Pozwoli także zarówno pracownikom naukowym, jak i studentom dostrzec przemiany tej klasycznej formy instytucjonalnej opieki nad dzieckiem, jaką jest dom dziecka, który powinien być traktowany jako ostateczność, kiedy inne formy opieki rodzinnej nie mogą być zastosowane wobec dziecka pozbawionego możliwości pozostania w rodzinie biologicznej. Najważniejszym problemem jawi się terapia rodzin w wypracowanym systemie pomocy rodzinie z udziałem profesjonalnie przygotowanych pedagogów rodzinnych i pracowników socjalnych. Wychowanie jako "uczłowieczanie człowieka" jest głównym zadaniem pedagogiki opiekuńczej jako nauki teoretyczno-praktycznej, rozwijającej zarówno teorię wychowania opiekuńczego, jak i formy pomocy jednostce w realizacji jej własnego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11544.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem książki jest ukazanie jednego z możliwych sposobów merytorycznego i metodycznego opracowania pracy dyplomowej, jak również nakłonienie i sprowokowanie czytelnika - autora przyszłych prac do własnych kierunków i dróg myślenia i wyrobienia własnych poglądów, wszechstronniejszego przemyślenia i spojrzenia na cały złożony proces powstawania i pisania pracy dyplomowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5277.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6555.V.9 [Czytelnia B], 6554.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Analizy zawarte w tej publikacji wskazują na złożoność problemów przed jakimi staje współczena szkoła i nauczyciel. W części pierwszej omówiono problemy szkoły na przestrzeni wieków. Część druga poświęcona jest kształceniu nauczycieli w okresie przemian edukacyjnych. Część trzecia stanowi analizy dotyczące poszukiwań odpowiedzi na pytanie, na ile doświadczenia ucziowskie wynoszone z interakcji nauczyciel uczeń są rozumiane jako oddziaływania wychowawcze przygotowujące jednostke do wkroczenia w dorosłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8251.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problemem badawczym tej publikacji jest próba odpowiedzi na pytanie: czy zachodzi i w jakim stopniu związek między niektórymi wybranymi aspektami środowiska rodzinnego badanych osób a sposobem nagradzania i karania w procesie wychowania dzieci w młodszym wieku szkolnym. Książka adresowana jest przede wszystki do nauczycieli i rodziców dzieci klas początkowych szkoły podstawowej, także dla pedagogów, wychowawców, studentów. Książka składa się z czterech rozdziałów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8241.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang.
Proponowana Czytelnikom monografia, powstała dzięki zaangażowaniu wieloautorskiego zespołu współpracowników, poświęcona jest wielu kwestiom szczegółowym, poddanym naukowej obserwacji badaczy reprezentujących odrębne szkoły naukowego myślenia, stosujących różne metodologie, przy wspólnym obiekcie, jakim stał się Internet, nowe media oraz zagadnienia związane ze współczesnym dziennikarstwem i komunikacją społeczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10918.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 95-98.
Niniejsza publikacja jest poświęcona bezrobociu w kontekście patologii rodzinnej. Jej celem jest przedstawienie wybranych aspektów zjawiska bezrobocia i pokazanie, jaki ono wywiera wpływ na rodziny oraz funkcjonowanie ich członków. Ukazuje niszczące skutki bezrobocia nie tylko dla samych bezrobotnych, ale szczególnie dla ich rodzin.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11545.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-326.
Niniejsze opracowanie wprawdzie nie aspiruje do pedagogicznego kompendium odzwierciedlającego w wyczerpujący sposób wyszczególnione zagadnienie, tym niemniej poruszane wątki zarówno teoretyczne, jak i praktyczne zostały tak ułożone, aby możliwie w jednym miejscu zgrupować rozproszone w literaturze kwestie dotyczące niedostosowania społecznego. Książka w swojej zawartości uwzględnia najnowsze rozwiązania prawnoinstytucjonalne z zakresu niedostosowania społecznego. Stanowi także materiał, który pomaga w ukierunkowaniu samodzielnej nauki, a zarazem jest źródłem zasobu wiadomości dla studentów, wykładowców oraz praktyków zawodu o etiologii, przejawach, rozmiarach i zapobieganiu zaburzonym zachowaniom wśród nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11546.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat rozważań zwieńczony prezentowaną publikacją jest wynikiem przeświadczenia o wysokiej randze edukacji akcentującej antropologiczno-humanistyczne ujmowanie kultury - podkreślanej we wszystkich międzynarodowych raportach i aktach prawnych. Plan został zaprezentowany w trzech blokach tematycznych. Pierwszy, zatytułowany Pedagogika kultury - pytania o jej współczesną tożsamość, rozpoczyna wypowiedź Tadeusza Lewowickiego, który wskazuje na podstawowe zadania pedagogiki kultury. Do najistotniejszych zalicza podtrzymywanie ideałów i wartości humanizmu oraz chlubnych tradycji w budowaniu więzi między ludźmi. Jako drugi obszar działalności i zadanie wymienia poszukiwanie związków między pedagogiką a kulturą traktowaną jako świat człowieka i świat wartości. Postuluje postawienie pytań o kanon wiedzy i kanon wartości, co jest zadaniem niebagatelnym ze względu na możliwości proponowania rozwiązań dzięki praktyce edukacyjnej. Drugi blok tematyczny zatytułowany Charakter współczesnej kultury i relacje człowiek - kultura otwiera tekst Dzierżymira Jankowskiego odnoszący się do świata kultury jednostki. Autor przypomina i uzasadnia, że człowiek wyrasta i rozwija się w określonej kulturze, z której może korzystać, ale która też jest dla niego wyzwaniem, zaproszeniem do uczestnictwa i dialogu z samym sobą. Jego zdaniem, pełne osobiste autentyczne i podmiotowe zaistnienie w kulturze. W trzecim bloku tematycznym: Kształcenie - edukacja. Od teorii do praktyki zamieszczono teksty ukazujące rożne formy szeroko pojętego kształcenia, wynikające zarówno z założeń teoretycznych pedagogiki kultury, jak i potrzeb edukacyjnych. Krystyna Chałas zwraca uwagę na interesujące metody i formy rozbudzania zainteresowań rożnymi dziedzinami kultury, a także na stymulowanie aktywności młodzieży. Wymienia, m.in. jako szczególnie istotne, metody "świadectwa wartościom", projekty oraz klasy autorskie. Postuluje podjęcie badań nad dydaktyką edukacji kulturowej w aspekcie integralnego wychowania człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8096.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9447.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Prezentowana publikacja jest owocem pracy wielu autorów, zawiera ich przemyślenia, refleksję wyrosłą na gruncie dociekań empirycznych i doświadczeń zbieranych przez lata w różnych środowiskach akademickich. Autorzy poruszyli m.in. problematykę pedagogicznej refleksji nad kulturą i językiem mediów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7055.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6987.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka podejmuje zagadnienia dotyczące pedagogicznej użyteczności technologii informacyjnej. Zapełnia ona lukę w zakresie literatury przedmiotu do zajęć z technologii informacyjnej, edukacji informatycznej i medialnej, technologii kształcenia itp. na nauczycielskich i pedagogicznych kierunkach studiów. Adresatem prezentowanej pracy są słuchacze szkół wyższych, specjalności pedagogicznych i nauczycielskich, a także akademiccy nauczyciele pedagogiki, którym książka ta sugeruje kierunki namysłu naukowego i dobór materiału pożądanego w zawodowym kształceniu nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4061.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4536.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4275 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi próbę opisu z jednej strony czynników, które mają pozytywny wpływ na powstawanie europejskiej przestrzeni socjalnej, a z drugiej strony ukazuje zagrożenia tego postępującego procesu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3121 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1857.VII.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej